![]() |
Doskonalenie impulsowych układów mocy K25.22 | |||||||||||||||||||||
Idea bloku
Wiedza i umiejętności do zdobyciaNa zajęciach analizowane są kompensatory współczynnika mocy (PFC) oraz poruszane są zagadnienia: poprawnego projektowania obwodów drukowanych dla układów impulsowych, stosowania tłumików, działania i projektowania filtrów wyjściowych i wejściowych, w tym zaburzeń elektromagnetycznych (EMI). Prezentowane są nowe topologie przekształtników, metody sterowania, elementy i materiały (np. węglik krzemu SiC) – redukujące straty mocy i generowane zaburzenia.
Ostatnia część zajęć koncentruje się na efektywnym wykorzystaniu narzędzi współczesnego inżyniera. Po pierwsze, chodzi o użycie sprzętu pomiarowego i pakietów numerycznych tak, by sprawnie otrzymywać wyniki wiarygodne i użyteczne. Poruszany jest też temat wybranych badań EMC. Po drugie, uczymy korzystania z symulatorów obwodowych pod kątem modelowania elementów i całych układów (włączając bloki sterowania) w sposób zapewniający uzyskanie poprawnych rezultatów w jak najkrótszym czasie.
Z każdym z tych tematów związany jest trening praktyczny w formie doświadczeń lub projektów sprzętowych i programistycznych. Ze względu na szerokie spektrum zagadnień, każdy student wybiera przedmiot, z którego wykona bardziej zaawansowane zadanie. Kariera zawodowaZdobyta wiedza i umiejętności znacząco poszerzą kompetencje każdego, kto w pracy zawodowej styka się lub będzie się stykał z elektronicznymi układami zasilania w energię elektryczną i sterowania mocą, a w zakresie pomiarów i modelowania – także z projektowaniem i uruchamianiem układów elektronicznych w ogóle. Dalszy rozwój / Bloki poprzedzająceBlok stanowi rozwinięcie i zwieńczenie bloków Układy elektroniki przemysłowej, Układy sterowania w elektronice przemysłowej (lub Impulsowe układy zasilające) i Systemy fotowoltaiczne oraz podobnych prowadzonych w innych jednostkach. Jest także odpowiedni dla wszystkich posiadających już zawodowe bądź hobbistyczne doświadczenie w tej tematyce. Materiały
|
|||||||||||||||||||||
Opiekun | |||||||||||||||||||||
Realizatorzy | |||||||||||||||||||||
Przedmioty |
|