Blok Technologie Mobilne składa się z trzech przedmiotów:
-
Projektowanie aplikacji mobilnych
-
Praktyki i zasady zwinnego wytwarzania oprogramowania
-
Zaawansowane aplikacje mobilne
Przedmioty zostały tak dobrane, aby przedstawić studentom zagadnienia charakterystyczne dla procesu rozwoju aplikacji na urządzenia mobilne takie jak telefony czy tablety.
Podczas zajęć studenci poznają:
-
Charakterystykę systemów mobilnych
-
Różnicę pomiędzy najpopularniejszymi platformami: Android, iOS, Windows Phone, HTML5
-
System operacyjny Android,
-
Środowisko programistyczne dla platform Android
-
API systemu Android pozwalające wykorzystać typowe możliwości telefonów komórkowych: rozmowy telefoniczne, SMS, email, mapy, GPS, akcelerometry, kompas
-
Charakterystykę projektowania i rozwoju aplikacji mobilnych uwzględniając charakterystyczne elementy: zmienna wielkość ekranu, różne kanały komunikacyjne, czujniki umożliwiające współpracę z otoczeniem
-
Współpraca aplikacji mobilnych z rozproszoną architekturą usług sieciowych
-
Najpopularniejsze usługi przetwarzania w chmurze
-
Rozwój i projektowanie aplikacji mobilnych według metodyk SCRUM i Extreme Programming
- Dodatkowo opracowane aplikacje mobilne mogą zostać wykonane w technologii Flutter czy React Native
Dobór przedmiotów jak i zakres materiałów realizowanych w ramach zajęć pozwoli studentom na praktyczne poznanie platformy Android oraz specyfiki wytwarzania oprogramowania mobilnego, uwzględniając zarówno platformę jak i infrastrukturę usług sieciowych. Prowadzone w ramach przedmiotu zajęcia nabierają wyjątkowo praktycznego znaczenia ze względu na stosowanie podczas zajęć komercyjnie wykorzystywanych metodyk projektowych (SCRUM i Extreme Programming).
|